Interview Pernille Biezen

Pernille

Sinds 3 januari versterkt Pernille Biezen de afdeling communicatie. Pernille is 27 jaar, is geboren in Goirle en weet alles van sociale media. Ze maakt inspirerende content voor Sterk Huis. Je zult haar dan ook vaak voorbij zien komen voor of achter de camera van haar mobiele telefoon. Ze stelt zich graag aan jullie voor.

Pernille: “Ik ben aangenomen om de sociale media van Sterk Huis verder vorm te geven. Ik ga helpen met het vergroten van ons bereik en het naar buiten brengen van onze missie via de kanalen. Sterk Huis heeft nu meerdere accounts op Instagram, TikTiok, Facebook en LinkedIn. We zijn gestopt met Twitter, dat gaan we niet meer doen. En ik heb zelf nog wel ideetjes voor SnapChat, maar daar moet ik eerst nog verder over nadenken.”

Hashtags en doelgroepen

Om het bereik van onze content te vergroten, is Pernille gestart met kijken wat er al gedaan is. “Ik zag veel goede dingen, maar ook verbeterpunten. Wat weinig tijd kost om te veranderen, is bijvoorbeeld het gebruik van hashtags (zoals #sterkhuis), waarmee je het bereik van posts kunt vergroten. Daarnaast is het belangrijk dat we de juiste mensen bereiken. Daarvoor moet natuurlijk duidelijk zijn wat we willen uitdragen en wie de doelgroep is. We hebben veel verschillende thema’s en per thema zijn er weer verschillende doelgroepen. Denk bijvoorbeeld aan ‘Dit is ook mensenhandel’. Daarmee willen we professionals bereiken, maar ook slachtoffers en mensen die zich zorgen maken om iemand.”

Shareable

“Met Insta hebben we het afgelopen jaar 1.000.000 mensen bereikt. Op LinkedIn heeft Sterk Huis 17.750 volgers. We kunnen aan de achterkant zien wie we bereiken en of dat de juiste doelgroep is. Sterk Huis wil niet alleen slachtoffers, maar ook daders aanspreken en mensen die nog onwetend zijn over onderwerpen. Denk aan femicide bijvoorbeeld. Je wil een breed publiek bereiken om hier aandacht voor te krijgen. Wanneer mensen ons volgen en berichten liken of delen en reposten, dan vergroot dat het bereik natuurlijk ook. Wat je post, moet dus shareable zijn.”

Wat collega’s kunnen doen

Pernille: “Collega’s kunnen meehelpen om onze zichtbaarheid te vergroten. Dat kan bijvoorbeeld door laten zien wat we als Sterk Huis doen. Zo zoeken we op dit moment ‘huisvloggers’. Huisvloggers zijn collega’s die op social media een beetje als gezicht van Sterk Huis naar buiten willen treden. We hebben al enkele enthousiastelingen gevonden. Zo kunnen we laten zien hoe veelzijdig ons werk is. Dat is beeldend veel beter dan alleen met tekst. Dat vanuit verschillende perspectieven laten zien, is daarbij belangrijk. Dat onze verhalen en de dingen die we doen een gezicht krijgen. Misschien vind jij het leuk om te vertellen wat je als Sterkhouder doet? Dat kun je zelf filmen, maar je kunt ook mij vragen te helpen. Als je denkt dat iets leuk is om te delen, neem dan gerust contact met mij op!”

Positief inzetten

Pernille is blij dat ze bij Sterk Huis werkt: “Ik wil graag iets bijdragen aan de maatschappij en zocht een baan waarin ik mijn creativiteit kwijt kon. Dat lukt hier wel,” zegt ze lachend. “Wat dit werk belangrijk maakt, is dat mensen kunnen zien wat er gebeurt, maar ook dat mensen die hulp zoeken, die hulp misschien ook laagdrempelig kunnen krijgen. Door iets van Sterk Huis te zien of te lezen. Denk aan signalen van huiselijk geweld of informatie over mensenhandel. Mensen hebben soms niet eens door dat ze hiermee te maken hebben. Ik wil sociale media positief inzetten. Het lijkt soms wel alsof iedereen nep is en er is momenteel veel aandacht voor haat op de socials. Ik ben ervan overtuigd dat juist veel mooie dingen kan brengen.”

Meld je hier aan voor de Job Alert

logo-sterk-huis