Het vergeten kind voor kinderen in opvanglocaties en Pleegzorg

week van het vergeten kind.png

Dit jaar zet Het Vergeten Kind zich samen met Pleegzorg in om meer pleegouders te vinden zodat kinderen niet onnodig in een instelling hoeven te wonen. U kunt meedoen door van post its een huis met een hart te maken. In 2014 en 2015 was er de succesvolle Wensvlagactie, dit jaar komt Stichting Het Vergeten Kind met ā€˜De vrolijkste reminder-actie van Nederlandā€™, volledig ondersteund door 3M. Door in heel Nederland vrolijke Post-it Art op te hangen, vraagt de Stichting op een positieve manier aandacht voor de 38.000 vergeten kinderen in opvanglocaties in Nederland. Scholen, bedrijven, particulieren, iedereen doet massaal mee. Zo staan bijvoorbeeld de Ziggo Dome, Euromast en voetbalclubs Amsterdam Arena en NAC geheel in het teken van het Hartenhuisje de komende weken. Om zo de vergeten kinderen een signaal van hoop te geven. Vergeten in het oog van ā€™t grote publiek, maar zeker niet door de bevlogen professionals in de zorg. Om die reden verbindt Stichting Het Vergeten Kind zich dit jaar aan Pleegzorg Nederland en hun pleegouders wervingscampagne, want: elk kind verdient het om in een warm en veilig huis op te groeien. Het doel is om in een jaar tijd 3.500 nieuwe pleeggezinnen te werven voor kinderen die niet thuis kunnen wonen. Op www.supergewonemensengezocht.nl lees je meer over deze belangrijke wervingscampagne.

De Week van Het Vergeten Kind

Met de Post-it Art actie wil de Stichting in aanloop naar de Week van het Vergeten Kind 2016 alvast aandacht vragen voor de 38.000 kinderen in Nederlandse opvanglocaties. De Week van het Vergeten Kind is van 29 januari t/m 4 februari 2016 en staat volledig in het teken van deze groep kwetsbare kinderen. Vergeten kinderen die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd, verstoten of gevlucht zijn en opgroeien in sobere instellingen met minimale speelmogelijkheden en specialistische begeleiding. Tijdens de Week van Het Vergeten Kind organiseert de stichting elke dag een activiteit om deze kinderen ā€˜zichtbaarā€™ te maken en om ze zelf te laten spreken in plaats van dat er over hen gesproken wordt. Zoals de premiĆØre van Het Vergeten Kind Filmfestival in PathĆ© Tuschinski, de talkshow ā€˜Vergeten Kind Talksā€™ in de setting van RTL Late Night en de Junior Persconferentie in Madurodam. Meer informatie over de Week van het Vergeten Kind 2016 en de volledige agenda lees je op de website van Het Vergeten Kind

Lees meer over deze actie en het Vergeten Kind

Meld je hier aan voor de Job Alert

logo-sterk-huis