In mei 2024 heeft Sterk Huis een online onderzoek gehouden onder onze stakeholders om kritisch naar onszelf te kijken. We stelden vragen zoals: wat vindt u van onze visie, waarbij we uitgaan van twee pijlers, en boeken we bij uitvoering daarvan de juiste resultaten? Hoe ervaren partners de samenwerking met ons en wat kunnen we versterken?
De online enquête werd door 134 personen ingevuld, wat ons waardevolle inzichten geeft in hoe bestuurders, managers en medewerkers van andere organisaties ons kennen, zien en ervaren. Het is voor ons ook belangrijk om te weten wat wij beter kunnen en moeten doen. Uit de resultaten blijkt dat de respondenten over het algemeen zeer tevreden zijn over de samenwerking, de kwaliteit van onze hulpverlening en onze communicatie.
We zien ook dat onze berichten op sociale media, vooral op LinkedIn, veel respondenten bereiken. Toch zijn er verbeterpunten die onze aandacht vragen. Zo willen we werken aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Sterk Huis-pijler 2 (Eerder signaleren en voorkomen) en onze zelfreflectie in de samenwerking. Ook willen we de bereikbaarheid van onze hulpverlening verbeteren, meer persoonlijke aandacht geven aan cliënten, transparanter communiceren en beter zicht bieden op de wachtlijsten. Deze laatste punten werden ook al in 2020 genoemd en krijgen daarom extra aandacht.
We vroegen de respondenten ook naar de woorden die zij spontaan associëren met Sterk Huis. De belangrijkste woorden waren: betrokken, deskundig, samenwerking, specialistisch, professioneel en betrouwbaar.
Koffiegesprekken
Dit online onderzoek maakt deel uit van een breder onderzoek; we zijn voortdurend in gesprek met stakeholders over wat beter kan en moet, wat goed gaat, en hoe we de samenwerking kunnen versterken. Daarom plannen we koffiegesprekken met stakeholders. Wilt u een afspraak maken voor zo’n gesprek? Laat het ons weten via communicatie@sterkhuis.nl.