BEN JIJ EEN STERKHOUDER?
Bij Sterk Huis zetten we ons met toewijding in omdat we houden van ons vak. We zijn Sterk-Houders. We omarmen de hulpvraag en laten niet meer los. We gaan voor eersteklas zorg op basis van hoogwaardige kennis en ervaring. Vind je dat een te grote verantwoordelijkheid? Of ben je een SterkHouder?
Voor wie doe je het?
Sterk Huis ondersteunt kinderen, jongeren en volwassenen die te maken hebben met onveiligheid, geweld of complexe problemen. Samen met gezinnen en ons netwerk van professionals zetten we ons in voor een veilige en kansrijke toekomst.
Hoe doe je dat?
Als Manager Klantenbureau leid je het team van 25 FTE dat het eerste contact heeft met gezinnen en verwijzers. In deze belangrijke fase leg je de basis voor herstel en perspectief door het opstellen van behandelplannen en het organiseren van een zorgvuldige start. Je bewaakt de voortgang van trajecten, stelt integrale plannen op en schakelt waar nodig onderaannemers in. Samen met een teamleider en je team van zorgbemiddelaars, gedragswetenschappers en administratief medewerkers zorg je voor volledige dossiers en optimale ondersteuning van behandelaren. Bovendien ben je de motor achter digitale vernieuwing binnen Sterk Huis. Je leidt de ontwikkeling van het elektronisch cliëntdossier (ECD) en koppelt dit slim aan applicaties, AI en apparaten. Met jouw visie op technologie en procesverbetering verbind je zorg, ICT en bedrijfsvoering tot een efficiënt geheel. Daarnaast speel je een sleutelrol in accountmanagement en relatiebeheer. Samen met de accountmanager en de directeur bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor netwerkcontracten, in afstemming met de clustermanagers. Je bent onderdeel van het managementteam van Sterk Huis.
Waarom werken bij
Sterk Huis?
Sterk Huis zorgt voor een veilig en zelfstandig leven voor iedereen die hulp nodig heeft, daar zetten we ons koste wat kost voor in. We zijn een tegendraadse, soms wat rebelse organisatie met een stevige visie. We geloven in kennis en ervaring. Onze Steeds Sterker Academie biedt ondersteuning om continu te blijven leren, ontwikkelen en innoveren. Sterk Huis is een platte organisatie met sterke teams. Je krijgt veel verantwoordelijkheid, bijvoorbeeld door inhoudelijk bij te dragen aan onze missie om te innoveren in het sociale domein. Als echte SterkHouder pak je natuurlijk je kans om je verder te ontwikkelen.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Een werkdag als manager klantenbureau is dynamisch: geen dag is hetzelfde en je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken en verantwoordelijkheden. Flexibiliteit is essentieel, net als het stellen van de juiste prioriteiten.
Je start de dag met een teamoverleg waarin je de voortgang van lopende trajecten bespreekt.
Vervolgens heb je een overleg met ICT over de implementatie van een nieuwe ECD-functionaliteit.
Later op de dag werk je aan een contractvoorstel voor een nieuwe netwerkpartner en tussendoor ondersteun je een collega bij een administratief vraagstuk en werk je aan een plan voor procesverbetering.
In de middag staat het managementoverleg gepland. Je leest je in in de voorbereidende stukken. Jij hebt zelf ook een stuk geschreven wat ingebracht wordt.
Je sluit de dag af met een inspirerend gesprek met een medewerker over diens ontwikkeling binnen Sterk Huis.
Wat verwachten wij van je?
Als manager geef je richting en inspireer je. Je stimuleert teamontwikkeling, eigenaarschap en vakmanschap. Je bouwt aan een lerende organisatie waarin medewerkers ruimte krijgen om te groeien, initiatief te tonen en samen met jou te werken aan innovatie en kwaliteit. Je bent zichtbaar, verbindend en resultaatgericht. Je stuurt op samenwerking tussen zorg, bedrijfsvoering en ICT en weet professionals mee te nemen in verandering. Je bent communicatief sterk en beweegt soepel tussen zorgprofessionals, ICT’ers, bedrijfsvoering en externe partners. Verder heb je:
Wat hebben we te bieden?
- De functie Manager Klantenbureau in schaal 13 met salaris € 4.987,95 en € 7.899,18 conform CAO Jeugdzorg o.b.v. 36 uur per week.
- Een betekenisvolle functie waarin je direct bijdraagt aan een veilige toekomst voor kinderen, jongeren en gezinnen.
- De kans om een sleutelrol te spelen in de digitale en organisatorische vernieuwing van Sterk Huis.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden met onder andere 8,3% eindejaarsuitkering, de mogelijkheid om voordelig te sporten en gebruik te maken van een lease fietsplan.
- Aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een enthousiast en betrokken team in een dynamische werkomgeving.
Meer informatie?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met directeur Bram Luijten via 013 530 94 00. De vacature sluit op 31 oktober 2025. De eerste gesprekken worden gepland in de eerste week van november. Bij Sterk Huis geloven we dat diversiteit en inclusiviteit de basis vormen van onze kracht. We streven naar een werkplek waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wij werven, selecteren en belonen medewerkers dan ook op basis van hun kwalificaties. We waarderen de unieke levenservaringen, perspectieven, achtergronden en werkstijlen van onze medewerkers en willen een afspiegeling zijn van onze diverse samenleving. Binnen Sterk Huis bieden we ruimte om jouw levenservaring te delen. En, als je dat wil, bestaat de mogelijkheid deze ook in te zetten als instrument. Het delen van ervaringen is natuurlijk volledig vrijwillig; we willen dat je je uitgenodigd voelt, maar je bent er niet toe verplicht. Jouw welzijn staat voorop. Deze vacature is tegelijkertijd voor in- en externe kandidaten opengesteld. Bij gelijke geschiktheid geven we interne kandidaten voorrang.Toch niet helemaal wat je zoekt?
Aarzel niet om contact op te nemen, ook als
deze vacature toch niet helemaal aansluit bij
wat je zoekt. We hebben regelmatig nieuwe
vacatures en zijn altijd op zoek naar
gemotiveerde SterkHouders!
Geen vacature missen? Meld je hieronder aan voor de Job Alert.