Stafmedewerker Kwaliteit en Privacy

Stafmedewerker Kwaliteit en Privacy
32 uur │ HBO / WO │Goirle │ Sterk Huis |

Wat ga je doen?

Kwaliteit & Privacy is belangrijk voor Sterk Huis. Elke medewerker is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de hulpverlening en de privacy van cliënten (en medewerkers). Om dit in goede banen te leiden hebben we één centraal kwaliteitssysteem waarvoor jij verantwoordelijk bent. Je bent hét aanspreekpunt voor kwaliteit en privacyvraagstukken in de organisatie. Je richt je op de advisering van het ontwikkelen en implementeren van kwaliteitsbeleid en-procedures binnen Sterk Huis.

Je zorgt dat iedereen in de organisatie zich bewust is van kwaliteit en privacy, je helpt collega’s met advies, het organiseren om tot verbeteringen te komen en je organiseert de audits. Je bouwt de bestaande visie op kwaliteit verder uit en zorgt voor een breed draagvlak hiervoor en vertaalt dit naar de concrete betekenis voor de praktijk. Kortom: jij maakt kwaliteit & privacy leuk voor alle medewerkers!

Daarnaast onderhoud je contacten met andere organisaties, onder andere om in samenwerking kwaliteitsaudits te coördineren en te realiseren. Ook ben je verantwoordelijk voor het beheer en up-to-date houden van het “kwaliteitsdocumenten-beheerssysteem” van waaruit medewerkers werkprocessen en formats goed kunnen vinden.

Dit betekent onder andere in de praktijk:

  • Je zorgt dat procedures en werkwijzen zijn vastgelegd in een kwaliteitshandboek en voldoen aan de wettelijke eisen en de eisen uit de kwaliteitsnorm.Je adviseert medewerkers bij het opstellen van procedures en werkinstructies. Je plant met de clustermanagers de interne audits in en je zorgt dat deze volgens planning verlopen. Je wordt hierbij bijgestaan door een intern audit team, jij bent verantwoordelijk voor voldoende deskundigheid in dit team.
  • Je bereidt samen met de externe auditor en de intern betrokkenen de externe audits voor en begeleidt deze audits. Je monitort en begeleidt de opvolging van daaruit voortvloeiende acties;
  • Je houdt een verbeterregister ten behoeve van het continu verbeteren op basis van afgesproken kwaliteitsnormen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de jaarlijkse kwaliteitscyclus (voorbereiding van management review, kwaliteitsverslag, kwaliteitsrapportages, directiebeoordeling).
  • Je hebt contacten met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Wanneer er in het kader van calamiteiten de inspectie een intern onderzoek opdraagt ben jij de coördinator van dit onderzoek
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en handhaven van klachtenprocedures, je monitort de afhandeling van de klachten en schrijft jaarlijks een verslag voor de externe klachtencommissie. Daarnaast onderhoud je contacten met de externe klachtencommissie en schakelt met de ambtelijk secretaris.
  • Op pragmatische wijze begeleid en ondersteun je bij het implementeren en borgen van het uitvoeren van risicobeleid
  • Je adviseert over privacywetgeving, stelt beleid op en doet onderzoek bij datalekken.
  • Je houdt de wijzigen en nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot relevante (0.a. Jeugdwet, WMO, AVG) wet- regelgeving bij en zorgt voor implementatie hiervan in de procedures en werkwijze binnen Sterk Huis

Waar ga je aan de slag?

Je zult werkzaam zijn binnen vanuit de stafafdeling Kwaliteit en Beleid. Deze afdeling is gepositioneerd onder en wordt hiërarchisch aangestuurd door de directeur.

Wat verwachten wij van je?
– Je hebt een inspirerende en stimulerende rol om alle medewerkers uit te dagen de kwaliteit van zorg continu te verbeteren, je zet ze in beweging en laat ze eigenaarschap nemen, zonder managementpositie.
– Je kunt de kwaliteitsvisie van de organisatie voor en met medewerkers omzetten naar de praktijk
– Je hebt een overstijgende blik, voert regie, zet heldere structuren neer en bent gewend prioriteiten te stellen.
– Je blijft niet hangen in vervolmaking op papier, maar weet tijdig de stap te zetten naar implementatie en borging in de praktijk
– Jij weet weerstanden te overwinnen, kunt goed omgaan met tegengestelde belangen

Welke ervaring en achtergrond heb je?
– relevante afgeronde opleiding op academisch of HBO niveau op het gebied van kwaliteit;
– minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van kwaliteitsmanagement, beleidsontwikkeling en advisering, project- en programmamanagement;
– kennis van en ervaring met kwaliteitskaders, kwaliteitssystemen, incidentenanalyse en calamiteitenonderzoek in de zorgsector.
– kennis over relevante wet- en regelgeving en (landelijke) ontwikkelingen;

Wat wij je bieden?
– Een zelfstandige functie in een professionele en dynamische werkomgeving.
– Ruime aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
– Schaal 10, minimaal € 2.832,96 en maximaal € 4.255,95 o.b.v. 36 uur per week, conform CAO-Jeugdzorg.
– Vakantietoeslag van 8%, eindejaarsuitkering van 8,3% en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
– Een pensioen bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn;
– Interessante extra’s, zoals: mobiele telefoon, tablet of laptop en studiekostenvergoeding. Korting op het aanschaffen van een nieuwe fiets, korting bij je sportschool en korting op je (zorg)verzekeringspremie;
– We zijn als werkgever mantelzorgvriendelijk en bieden goede voorwaarden hiervoor. Daarnaast bieden we vele initiatieven vanuit de afdeling P&O om jou gezond en vitaal te houden

Informatie en reageren?

Voor informatie over de functie kun je bellen of mailen met Bram Luijten (Directeur). Indien je geïnteresseerd bent in deze functie en voldoet aan de gestelde eisen kun je jouw interesse mailen naar de Afdeling P&O,  sollicitatie@sterkhuis.nl Graag met korte motivatie en CV. Dit onder vermelding van vacaturenummer 2020-59 in de onderwerp regel. De sollicitatie dient uiterlijk 1 oktober in ons bezit te zijn.