Beveiligingsmedewerker

Binnen Facilitaire Zaken en ICT (afdeling veiligheidsbeheer) is een vacature ontstaan voor de functie van:

Beveiligingsmedewerker
voor 28-36 uur per week
Vacaturenummer 2018-48

De functie
De functie van Beveiligingsmedewerker wordt uitgeoefend vanuit Facilitaire Zaken en ICT die is onderverdeeld in de afdelingen: service (catering en huishoudelijke dienst), vastgoed (technische en terreindienst), veiligheidsbeheer (receptie en beveiliging) en ICT. Facilitaire Zaken en ICT wordt aangestuurd door de Manager Facilitaire Zaken en ICT. De Beveiligingsmedewerker is werkzaam vanuit de afdeling veiligheidsbeheer en krijgt leiding van de teamcoördinator receptie en beveiliging.

  • Als beveiligingsmedewerker open en sluit je de gebouwen en draag je zorg voor de beveiliging van de gebouwen, terreinen en inventaris 24 uur per dag. Je ontvangt bezoekers, cliënten en medewerkers en controleert op niet-toegestane in-en uitgaande goederen, signaleert afwijkingen en onderneemt hierop de passende, benodigde acties.
  • Je ziet continu toe op de veiligheid en toegankelijkheid van de gebouwen, bewaakt de naleving van de voorschriften en onderneemt de benodigde acties in het geval van afwijkingen/knelpunten. Bij het signaleren van knelpunten, registreer je deze en handelt ze af volgens de geldende procedures en richtlijnen. Je beheert in de dagelijkse uitvoering het beveiliging-, brand- en toegangscontrolesysteem, bent alert op alarmen en handelt hiertoe adequaat en volgens procedures en richtlijnen in het geval van calamiteiten.
  • Je houdt toezicht op gebouw(en) en terreinen middels cameratoezicht, toegangscontrole en verleent toegang middels sturing van deuren in combinatie van intercomsystemen. Je test de veiligheids- en alarmsystemen.
  • Je neemt berichten aan voor en/of registreert bezoekers/cliënten, medewerkers en externen, voert de procedures uit en voorziet de bezoekers/cliënten, medewerkers en externen van de benodigde middelen en geeft uitleg over de procedure. Bij het uitgeven en innemen van sleutels registreer je dit.
  • Je informeert medewerkers over de komst van het bezoek en vangt het bezoek indien nodig op. In geval van ongewenste bezoekers sommeer je hen om het terrein van de organisatie te verlaten. Je bevordert de goede sfeer en ziet toe op de naleving van geldende regels. Je spreekt cliënten aan op gedrag en benoemt gewenst en ongewenst gedrag volgens de hiervoor geldende procedure.
  • Daarnaast ondersteun je groepswerkers bij calamiteiten in acute dreigende situaties.
  • Je draagt zorg voor de representatieve openstelling van de receptie, bedient de telefooncentrale bij afwezigheid van de telefoniste/receptioniste en verzorgt koffie en thee bij avondactiviteiten en vergaderingen.

Wij vragen
Je bent in het bezit van een diploma Beveiligingsmedewerker niveau 2, de basiscursus Bedrijfshulpverlening en hebt MBO werk- en denkniveau. Je hebt kennis van de doelgroep, van de organisatie en de richtlijnen ten aanzien van veiligheid en hygiëne. Verder heb je minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in de beveiligingsbranche. Het is een pre als je ervaring hebt met eenzelfde doelgroep. Je komt rustig en overtuigend over. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en neemt hierdoor ook de verantwoordelijkheid in situaties die dit vergen. Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden. Je bent stressbestendig en niet bang; je kunt hierdoor snel reageren en adequaat handelen in acute situaties. Van nature ben je een observator en heb je geduld. Je bent integer in het omgaan met privacy gevoelige gegevens. Verder ben je flexibel inzetbaar en bereid om 24/7 actieve diensten te werken.

Wij bieden
Een afwisselende functie in een professionele, dynamische, multiculturele en collegiale werkomgeving. Aanstelling en inschaling is volgens de CAO-Jeugdzorg. De functie is ingeschaald in schaal 5, met een minimum salaris van € 1.915,20 en maximaal € 2.708,43 bij een fulltime dienstverband. Daarnaast kent Sterk Huis een eindejaarsuitkering van 8,3% en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Het betreft een aanstelling voor in eerste instantie 1 jaar. Bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfseconomische omstandigheden is er het voornemen het dienstverband te verlengen om na de maximale tijdelijke aanstellingstermijn over te gaan tot een aanstelling voor onbepaalde tijd.

Sollicitatie en informatie
Voor informatie over de functie kunt u bellen of mailen met teamcoördinator receptie & beveiliging Lisette Groenhout via (013-5309400).
Indien u geïnteresseerd bent in deze functie en voldoet aan de gestelde eisen kunt u digitaal solliciteren door uw sollicitatiebrief met CV uiterlijk 20 augustus te mailen aan  sollicitatie@sterkhuis.nl Vermeld daarbij het vacaturenummer 2018-48 in de onderwerp regel van de mail.

Deze vacature is zowel in- als extern opengesteld. Interne kandidaten worden hierbij eerst in behandeling genomen. Bij gelijke geschiktheid van de kandidaten geven wij de voorkeur aan een kandidaat met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Sterk Huis houd je op de hoogte
ErrorHere