Ben jij onze nieuwe Functioneel Beheerder Business Intelligence?

Sterk Huis gunt iedereen een veilig en zelfstandig leven. Kinderen, jongeren, vrouwen en gezinnen met problemen en vragen op het gebied van opvoeding, ontwikkeling en veiligheid verdienen de best mogelijke behandeling. We bieden opvang en behandeling bij complexe problemen. Altijd warm en veilig. Met deskundige en innovatieve hulpverlening om trauma’s te verwerken en te bouwen aan een stevige ontwikkeling. En we zijn sterk gericht op opleiding en werk als basis voor de toekomst. Met specialistische kennis, begeleiding en behandeling op maat van de bekende problemen op scholen, in wijken en bij huisartsen, draagt Sterk Huis bij aan preventie, vroeger signaleren en effectiever ingrijpen bij problemen.

De decentralisatie van de zorg geeft veel nieuwe ontwikkelingen en veranderingen.  Deze veranderingen hebben een grote impact op de bedrijfsvoering en om hier juist op in te spelen, is correcte en relevante sturingsinformatie voor alle afdelingen – intern-  en belanghebbenden –extern-  essentieel. Er ontstaat dan ook steeds meer behoefte aan een (projectmatige) aanpak voor het verzamelen, verwerken, analyseren en koppelen van marktgegevens en interne data, en op begrijpelijke en informatieve wijze vertalen naar relevante sturingsinformatie, op productie en inhoud,  voor alle lagen van de organisatie en diverse externe belanghebbenden.

Ter realisatie hiervan zijn wij op korte termijn op zoek naar een

Functioneel Beheerder Business Intelligence

28-32 uur per week
Vacaturenummer 2018-35

De Functie:
Als Functioneel beheerder BI draag je zorg voor de informatievoorziening en –beheer binnen de organisatie. Om dit te bewerkstelligen is het belangrijk dat de gegevensuitwisseling tussen de verschillende afdelingen met verschillende systemen, zoals o.a. financiën, P&O en cliëntregistratie en andere instanties binnen en buiten de zorgketen, in verregaande mate wordt gestroomlijnd. Intern zal doorontwikkeling plaatsvinden van de huidige BI-tool, welke data vanuit verschillende systemen koppelt. In de huidige fase van ontwikkeling ligt de primaire focus nog op de interne informatievoorziening en beheer gericht op stuurinformatie, maar doorontwikkeling met meer externe focus en strategische ontwikkeling is het doel waarbij op basis van jouw scherpe analyses, relevante sturings- en managementinformatie (strategische) keuzes worden gebaseerd voor de bedrijfsvoering binnen Sterk Huis.

De komende tijd ligt het accent op het inventariseren van de wensen en eisen van gebruikers, projecten, innovaties, wetgeving etc. en zorg je dat volgens afgesproken kaders en richtlijnen nieuwe functionaliteit wordt gerealiseerd. De nadruk ligt daarbij op het optimaliseren van het zorgadministratieproces (geleverde productie, kosten en declaratie). Je overlegt hiertoe met de betrokken partijen en ondersteunt de gebruikers bij het opstellen van business cases. Vanuit je kennis/ervaring en netwerk onderken je nieuwe ontwikkelingen en innovaties op het gebied van het werkveld, software en hardware en brengt deze verbetermogelijkheden intern onder de aandacht van het management en andere collega’s. Op basis van interne signalen onderzoek je tevens verbetermogelijkheden. Je stuurt betrokken hosting- en softwareleveranciers, interne en externe collega’s aan en houdt nauwlettend in de gaten dat incidenten en problemen adequaat worden afgehandeld door betrokkenen. Je hebt voldoende technische kennis om een gesprekspartner te kunnen zijn naar deze partijen. Je definieert en optimaliseert de inrichting van applicaties en workflows, Word-documenten en SQL-rapportages en bent in staat deze zelf te realiseren. Je trek je zelfstandig projecten op gebied van de interne informatie voorziening of bied ondersteuning hierbij.

Wat zoeken wij:
De kandidaat die mee gaat bouwen aan onze informatievoorziening heeft een afgeronde HBO of academische opleiding richting bedrijfsinformatica/ (Bestuurlijke) informatiekunde, aangevuld met een aantal jaren relevante ervaring. Je hebt kennis van bedrijfsprocessen, en ondersteunende informatiesystemen en je bent geïnteresseerd in de inhoud en bedrijfsvoering van een zorgorganisatie. Daarnaast ben je bruggenbouwer tussen wat de organisatie nodig heeft aan informatie en wat de (ICT) techniek kan bieden en beheerst daarbij het jargon van die twee werelden. Je beschikt over een grote mate van organisatiesensitiviteit en kunt je goed verhouden tot interne en externe (politiek) belanghebbenden. Je kunt een bijdrage leveren aan de visie ontwikkeling op het gebied van informatievoorziening en bent in staat hier met een vernieuwende blik naar te kijken. Verder ben je zeer adviesvaardig, heb je een uitstekend analytisch vermogen en ben je in staat zaken ordelijk, nauwkeurig en systematisch in kaart te brengen.

Wij vragen

  • De kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau richting ICT. Dit werk- en denkniveau en de richting van de HBO opleiding dienen duidelijk te zijn beschreven in het cv. Daarnaast is een Lean Six Sigma en kennis van business intelligence zoals CBIP certificering een pré
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met BI rapportage tools zoals Tableau, PowerBI
  • Je bent handig met Excel en Access;
  • Kennis van SSIS en het ETL-proces is een pré;
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met BISL als toepassingsframework;
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met beveiliging en security van de gegevensverwerking (privacy by design);
  • De kandidaat heeft ervaring en/of affiniteit met (jeugd)zorg;

Wij bieden:
Een nieuwe, uitdagende functie in een Jeugdzorgorganisatie met ruime mogelijkheden om je vakinhoudelijke en persoonlijk ontwikkeling verder vorm te geven. Wij bieden een prima salaris conform CAO Jeugdzorg schaal 10 met een maximaal salaris van € 4.092,26. Na doorontwikkeling van de functie naar de beoogde functie met meer externe focus en werkzaamheden van meer analytisch-strategische aard, wordt salarisschaal 11 van toepassing (maximaal € 4.707,94).  Daarnaast kent Sterk Huis een eindejaarsuitkering van 8,3% en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Informatie en sollicitatie:
Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Linda Veldhuizen (manager  Facilitaire Zaken en ICT, 06-52316302). U wordt verzocht digitaal te solliciteren onder vermelding van vacaturenummer 2018-35. Sollicitaties vergezeld van een CV en met vermelding van het vacaturenummer kunt u vóór 27 juni mailen aan sollicitatie@sterkhuis.nl De sollicitatiegesprekken zijn gepland op vrijdag 29 juni.

Deze vacature is zowel in- als extern opengesteld. Interne kandidaten worden hierbij eerst in behandeling genomen. Bij gelijke geschiktheid van de kandidaten geven wij de voorkeur aan een kandidaat met een afstand tot de arbeidsmarkt.

 

 

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Sterk Huis houd je op de hoogte
ErrorHere