Ambulant Hulpverlener Pleegzorg

Ieder kind heeft recht op een warm en veilig thuis

│ 24-36 uur │ HBO │Regio Tilburg│

In verband met het vertrek van een collega en voor vervanging bij zwangerschap zijn wij op zoek naar meerdere nieuwe collega’s.

Wat ga je doen?

Als Ambulant Jeugd- en Gezinsprofessional binnen de pleegzorg ben je de schakel in de driehoek van jeugdigen die in pleeggezinnen zijn geplaatst, hun ouders en pleegouders. Je werkt nauw samen met alle betrokkenen om de jeugdige heen en kunt meerzijdig partijdig werken. Je ondersteuning heeft tot doel het zo goed mogelijk laten verlopen van een pleeggezinplaatsing en de terugkeer naar het eigen gezin te bevorderen als dat geïndiceerd is.

Samen met het gezin/systeem stel je een multidisciplinair plan van aanpak op. Daarin worden concrete (behandel)doelen en acties geformuleerd als mede randvoorwaarden geschapen. Je ondersteunt het (pleeg)gezin bij de uitvoering en evaluatie  van het plan van aanpak  zodat de afgesproken doelen worden gerealiseerd. Je werkzaamheden rapporteer en registreer je in het cliëntendossier en je onderhoudt externe contacten met plaatsende instanties. Je maakt hierbij gebruik van interventies en methoden uit diverse disciplines.

Waar ga je aan de slag?

Je gaat werken binnen het cluster Pleegzorg, waartoe naast de pleegzorg ook de Gezinshuizen en de 24-uurs behandelgroepen Jeugdzorg vallen.

Wat verwachten wij van je?

Dat je een bevlogen collega bent waarbij hart en hoofd onlosmakelijk verbonden zijn met het werken met cliënten met een complexe problematiek. Je hebt:

  • Afgeronde relevante HBO opleiding en SKJ registratie als Jeugd en Gezinsprofessional;
  • Ervaring in de pleegzorg is een pré. Dit met kennis van de wet- en regelgeving van en met betrekking tot pleegzorg, zowel in vrijwillig als justitieel kader.
  • Kennis van pedagogiek en ontwikkelingspsychologie, van gezinssystemen; de afwijkingen en het disfunctioneren.
  • Kennis van de methodiek “Slapende Honden, maak ze wakker” is gewenst.
  • Sociale en communicatieve vaardigheden zijn vereist voor het onderhouden van contacten met jeugdige, (pleeg)ouders en het netwerk en in het kader daarvan vermogen tot overtuigen, controleren en corrigeren, motiverend en stimulerend optreden ten behoeve van het succesvol verloop van de plaatsing.  
  • Vaardigheid in het werken met digitale devices en binnen moderne registratiesystemen
  • Stressbestendigheid en improvisatievermogen vereist bij interventie in crisissituaties.
  • Als ambassadeur van Sterk Huis draag je helder uit waar Sterk Huis voor staat.

Wat bieden wij jou?

  • Een zelfstandige functie in een professionele en dynamische multiculturele en collegiale werkomgeving.
  • Aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling door structurele werkbegeleiding, intervisie en opleiding.
  • Schaal 9, min. € 2.503,43  en max. € 3.739,– o.b.v. 36 uur per week, conform CAO-Jeugdzorg.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,3% en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Een eigen SKJ geaccrediteerd opleidingsaanbod.

Kom jij ons huis versterken?

Voor informatie over de functie kun je bellen of mailen met Hilde Gersjes (Manager Cluster 5).  Indien je geïnteresseerd bent in deze functie en voldoet aan de gestelde eisen kun je jouw interesse mailen naar de Afdeling P&O, sollicitatie@sterkhuis.nl Graag met korte motivatie en CV. Dit onder vermelding van vacaturenummer 2021-15B in de onderwerp regel. De sollicitatie dient uiterlijk 14 april in ons bezit te zijn.

Deze vacature is gelijktijdig voor in- en externe kandidaten open gesteld. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang. Bij gelijke geschiktheid van de kandidaten geven wij de voorkeur aan een kandidaat met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.