Ambulant Hulpverlener Intensieve Ambulante gezinsbehandeling

Binnen Cluster 7, ten behoeve van de afdeling Intensieve Ambulante Gezinsbehandeling, is er vacatureruimte ontstaan voor de functie van:

Ambulant Hulpverlener B
28 – 36 uur per week
vacaturenummer 2018-49

De functie
Doel van de functie van ambulant hulpverlener is het ondersteunen, planmatig, methodisch (IAG, CTI) en actiegericht begeleiden van de cliënt en het cliëntsysteem. Als ambulant hulpverlener ondersteun en begeleid je de cliënt en het cliëntsysteem zodanig dat de cliënten en het systeem zelfstandig, al dan niet ondersteund door het netwerk of professionele hulpbronnen in de wijk waar men woont en kan functioneren. Je betrekt als ambulant hulpverlener actief het netwerk, de naaste omgeving en de benodigde voorzieningen. Je inventariseert en analyseert de hulpvraag, ontwikkelt onder inhoudelijke verantwoordelijkheid van de gedragswetenschapper een cliëntplan en werkt samen met de cliënt aan de gestelde doelen en resultaten. Daarbij draag je zorg voor de coördinatie van de hulpverlening. Je houdt rekening met risicovolle situaties, de veiligheid van betrokkenen en het bijzondere karakter van begeleiding en behandeling aan huis. Als ambulant hulpverlener heb je veel autonomie waarbij je de uitgangspunten formuleert dat de cliënt centraal staat waarbij er wekelijks intensief contact is.

Wij vragen
Je hebt een afgeronde HBO opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening (of gelijkwaardig, SPH of Pedagogiek). Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring binnen de jeugdzorg, bij voorkeur als ambulant hulpverlener met de betreffende doelgroep en kennis van de sociale kaart en relevante wet- en regelgeving. Je beschikt over een analytisch vermogen voor de vertaling van de hulpvraag naar het cliëntplan met doelen en de te behalen resultaten. Deze stel je samen met de cliënt op (SMART) zodanig dat ze ook toetsbaar zijn. Je bent stressbestendig en kunt improviseren bij het inzetten van interventies in (ambulante) crisissituaties. Je bent goed in het ondersteunen bij het oplossen van problemen en beschikt over de benodigde sociale vaardigheden voor het onderhouden van intensieve contacten met cliënt, leefomgeving en (professioneel) netwerk- c.q. hulpbronnen. Je vindt het een uitdaging om te werken met cliënten met verschillende culturele achtergronden. Je staat in het denken en doen open voor innovatieve ontwikkelingen waarbij je jezelf onderzoekend en initiatiefrijk opstelt naar kleine en grote vernieuwingen die de dienstverlening aan cliënten en de kwaliteit van het werk verbeteren. Je kijkt met een ondernemende blik en houding vooruit naar mogelijke kansen voor de organisatie of cliënten en weet deze om te zetten in concrete activiteiten. Wanneer de gestelde doelen en resultaten niet binnen de randvoorwaarden te realiseren zijn, neem je initiatief om nieuwe bronnen aan te boren en nieuwe coalities aan te gaan waarbij de cliënt centraal staat.
Je schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid is goed. Je bent vaardig in het werken op devices en binnen moderne registratiesystemen. Tot slot is een flexibele, klant- én resultaatgerichte instelling een must voor het succesvol vervullen van deze functie. Je bent bereid tot flexibele werktijden, afgestemd op de vraag van de cliënten. Je bent in het bezit van rijbewijs B.

Arbeidsvoorwaarden en sollicitatie
Een afwisselende functie in een professionele, dynamische, multiculturele en collegiale werkomgeving. De aanstelling en inschaling is volgens de CAO-Jeugdzorg. De functie is ingeschaald in schaal 9, met een minimum salaris van € 2.503,43 en maximaal € 3.739,00 bij een fulltime dienstverband. Daarnaast kent de cao een eindejaarsuitkering van 8,3% en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Voor meer informatie over deze vacature kunt u telefonisch contact opnemen met Leonie van Oosterum, Teamcoördinator. Zij is te bereiken op telefoonnummer 013-5309400.

Sollicitaties dienen uiterlijk 20 augustus in het bezit te zijn van de afdeling P&O. Sollicitanten verzoeken wij digitaal te solliciteren, door een brief en CV te zenden aan sollicitatie@sterkhuis.nl  Vermeld daarbij het vacaturenummer in de onderwerp regel van de mail (2018-49).

Deze vacature is gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang. Bij gelijke geschiktheid van de kandidaten geven wij de voorkeur aan een kandidaat met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Sterk Huis houd je op de hoogte
ErrorHere